Az interneten vásárolt termékeknél sajnos előfordulhat, hogy a kibontást követően vesszük észre, hogy sérült a termék, pl. törött a karfa. Most röviden összefoglaljuk ebben a cikkben, hogy mit tehet a vevő, hogy biztosan ne sérült terméket vegyen át.
Egy friss fogyasztói panasz kiválóan példázza, hogy ki a felelős egy sérült csomagért. "Interneten rendeltem egy új forgószéket, amelyet a futár az ígért határidőben le is szállított. Azonban az átvételt követő kibontás során megdöbbenve tapasztaltam, hogy a szék háttámlája el volt törve. Telefonos reklamációmat mind a Webáruház, mind a futárszolgálat elutasította, mindkettő a másikra mutogatott. Végül a sérült székkel maradtam, tehetek-e ezek után valamit?"
Ezekben az esetekben gyakran felmerül a kérdés: ki a felelős a sérült csomagért? A válasz nem mindig egyértelmű, de néhány lépés betartása segíthet a helyzet tisztázásában és a probléma megoldásában.
Megelőzés és Felkészülés:
Szemrevételezés előtt az Átvételt: Mielőtt aláírnánk az átvételi dokumentumot, vegyük ki az irodai széket a csomagolásból, és ellenőrizzük, hogy nincs-e rajta sérülés vagy hiányosság. Ne hagyjuk magunkat sürgetni a futár részéről, jogunk van az alapos vizsgálathoz.
Ne engedjünk a futár sürgetésének: Sajnos mi is sokszor megtapasztaltuk már, hogy a futárszolgálat alkalmazottja nem hajlandó megvárni, míg megvizsgáljuk a forgószéket és a csomagolását. Pedig vásárlóként jogunk és kötelességünk van átvizsgálni a terméket. Arról is hallottunk már, hogy a futár egyenesen megtiltja a termék átnézését! Ez jogi nonszensz, mivel a vásárlónak nemcsak joga, de kötelessége is a teljesítés minőségének vizsgálata!
Nem várható el a vásárlótól, hogy előre, biankó nyilatkozatot tegyen csak azért, mert a futárcégnek ez így kényelmesebb és gazdaságosabb!
Ha nem engedi a futár a vizsgálatot: Az átvételi papíron jelezzük, hogy nem engedte a futár a termék átvizsgálását a megvásárolt forgószéknek/irodaszéknek. Miután pedig a futár távozott, célszerű a kibontást tanúk előtt elvégezni, illetve fotós és videós anyagot is készíteni a műveletről.Ez lehetővé teszi, hogy bizonyítékunk legyen a későbbi panaszokhoz. Miattunk nem kell aggódni, mert Mi is dokumentáljuk a terméket feladás előtt.
Reklamáció és Kommunikáció: Ha a megrendelt irodaszék sérült, haladéktalanul értesítsük erről az eladót és a futárszolgálatot is. Legtöbbször a probléma az eladó és a futár közötti kapcsolatban merül fel, de a vásárlónak jogai vannak és kellő komolysággal kell kezelniük panaszaikat.
A siker kulcsa az előrelátásban és az aktív kommunikációban rejlik, így mindig emlékezzünk arra, hogy a sérült csomag ügyét tisztázni és megoldani minden fél érdekét szolgálja. Legyen az a sérült szék vagy bármely más termék, fontos, hogy mindig tisztán lássunk a felelősségi körökben, és hatékonyan kezeljük a problémákat!
Célunk az, hogy a vásárlóink visszatérő vevők legyenek, így nekünk is érdekünk, hogy a megvásárolt termék (pl. deréktámaszos forgószék) sérülésmentes legyen, viszont ha sérült a termék, akkor fontos, hogy tudjuk, kié a felelősség!
Fontos információ:
Cégünk sok esetben saját teherautójával szállítja ki a megrendelt termékeket, mint például az összecsukható asztalt, a rakásolható konferenciaszéket, számos tárgyalószéket, nagy mennyiségben rendelt forgószéket, étkezőasztalokat és összeszerelt ebédlőszékeket. Az elmúlt évek alatt megbizonyosodtunk arról, hogy sajnos a nagyobb méretű termékek, vagy a nehezebb termékek és a sérülékeny asztalok sajnos sérülten kerülnek vásárlóinkhoz sok esetben. Így mi azt kérjük a vásárlóinktól, hogy inkább várjanak pár nappal többet a megrendelt összecsukható asztalra, vagy tárgyalószékre, és bízzák a cégünkre a kiszállítást is, mivel biztosítunk ilyen opciót is!