Blog

Hogyan rendezz be egy ergonomikus munkaállomást?

2022.09.27 09:44
Hogyan rendezz be egy ergonomikus munkaállomást?

Az erogonómia az ember, és munkakörnyezetének kapcsaolatát vizsgáló tudomány ág, ahogyan azt már mindenki tudja. Célja a produktivitás, gazdaságosság, és az egészségvédelem maximalizálása. Téged vajon segít a munkakörnyezeted, hogy a munkádat hatákonyan és jól végezed, vagy hátráltat és akadályoz? Sok tényezőn múlik, hogy valóban ergonómikus legyen a munkahelyünk, ezek között főként a forgószék, íróasztal, illetve a környezet szerepel. Már rövidebb időintervallumon belül meglátszódnak a rossz munkakörnyezet okozta problémák, mint például a fáradékonyság, a koncentráció hiánya, illetve a testi fájdalmak(például kényelmetlen irodai szék). Ha nyak, fej, vagy hátfájás gyötör, nehéz megfelelően a munkára koncentrálni. A nem megfelelő munkakörnyezet pedig hosszútávon akár visszafordíthatatlan testi problémákat is okozhat, illetve sokkal költségesebb lesz ezeket utólag orvosolni, mint megelőzni.

Az ergonómikus iroda elemei

 

Az iroda kialakítása több módon is befolyásolja a cég teljesítményét. Hatással van a termelékenységre, az elvégzett munka minőségére, és a betegség miatti hiányzások vagy a nem megfelelő munkakörnyezet miatti fluktuáció kapcsán felmerülő költségekre is (ami költségesebb, mint például egy hálós forgószék). Ha az ember jól érzi magát, jobban teljesít, ezért minden gazdasági társaság számára fontos, hogy az irodai munkakörnyezet kialakítása az ergonómia szempontjainak figyelembevételével történjen meg. Nézzünk akkor egy remek felsorolást, mert mindenki imádja a felsorolásokat!

 

 

1.) Elrendezés

Az irodát célszerű úgy elrendezni, hogy az elősegítse a csapattagok közti kommunikációt, ugyanakkor kímélje a fölösleges zajoktól dolgozókat.

 

2.) Eszközök

Minden, a dolgozók által használt eszköznek (forgószék, tárgyalószék, íróasztal, számítógép, stb.) olyan állapotban kell lennie, hogy a munkavégzést támogassa, vagy legalábbis ne akadályozza. Például parkettagörgővel csökkenteni tudjuk a zajt, a forgószék mechanikája ne nyikorogjon, a szekrények pedig ne billegjenek, stb.

 

3.) Fények

A sötétség, félhomály álmosít, a sok mesterséges fény pedig fejfájást, fáradtság érzést okozhat. Az irodában legyen mindig világos, a fő fényforrás az ablakokból beáramló fény legyen, és csak akkor használjunk mesterséges fényt, amikor nincs elég ablakon beáramló.

 

4.) Hangok

Egy irodában elkerülhetetlen a kommunikációból eredő zaj, de az elmélyült koncentrációhoz csendre van szükség. Használj akusztikus paneleket, parkettagörgőt, illetve olyan szekrényeket, melyek halkan záródnak. (Extend irodabútor)

Az ergonómikus munkaállomás 2 fő eleme: irodai szék és íróasztal

1.) Forgószék

A munkaállomás egyik legfontosabb eleme. Személyes forgószékeden mindenképpen legyen állítható az ülésmagasság (gázlift), és a háttámla dőlésszöge (székmechanikák: hintamechanika, szinkronmechanika, aszinkronmechanika). Mi azt javasoljuk, hogy olyan irodai széket válassz, amely több dimenzióban állítható karfával, gerinckímélő szinkronmechanikával, és deréktámasszal is fel van szerelve. Az ezeknek a feltételeknek eleget tevő forgószékekről elmondható, hogy alkalmasak irodai munkavégzésre. Azonban az átlag testmagasságnál jóval magasabb, vagy alacsonyabb személyek esetében fontos még az ülésménység állításának lehetősége is. Összességében az a lényeg, hogy irodai székedet minél inkább saját testi adottságaidhoz tudd állítani, és kényelmesen ülj benne a munkahelyeden. Vásárlás előtt érdemes kipróbálni a kiszemelt modellt, hogy megbizonyosodj róla, jó választás-e számodra. Éppen ezért irodánkban számos forgószéket és hálós széket ki lehet próbálni, illetve mivel nem mindig megoldható a tesztelés, így megpróbáljuk a lehető legtöbb információt átadni a termékeinkről, valamint olyan irodai székeket forgalmazunk, melyekről meg vagyunk győződve, hogy megfelelő minőségűek, és kényelmesek.

 

 

>>> Hálós forgószékek

>>> Irodai székek

>>> Deréktámaszos irodai székek >>> Vezetői forgószékek, főnöki székek

 

2.) Íróasztal

A munkaállomás másik fő pillére az asztal. Ergonómiai szempontból az asztalod legfontosabb tulajdonsága a magassága. Ha túl magas az asztalod, az megterhelheti az alkarodat, a csuklódat és a könyöködet, míg egy túl alacsonyasztallap görnyedt testartást okoz, ami váll- és nyakfájdalomhoz vezet. Fontos tehát, hogy valódi, irodai íróasztalt használj, és ha megoldható, akkor emelhető magasságú asztalt válassz. Fontos továbbá, hogy megfelelő méretű legyen az asztallap, illetve rend legyen rajta. Komfortosan elférjen rajta a billentyűzet, az egér, a monitor, illetve minden más, amit a munkához rendszeresen használsz. Célszerű az asztal mellé egy gurulós, fiókos kontértert is vásárolni, melyben tárolni tudod a gyakran, de nem mindig használt eszözeidet. Az asztalodon elhelyezkedő monitor pedig szembe legyen veled úgy, hogy ne kelljen se felfele, se lefele nézned, hanem teljesen szem magasságban legyen. Máskülönben felesleges terhelést adsz a nyakadnak, mely szitén nagyon egészségtelen. Ha a monitorod magassága nem állítható, úgy mi javasoljuk, hogy vedd meg ezt a príma kiegészítőt:

Itt vásárolhatod meg: www.venusz-irodabutor.hu

Fontos továbbá, hogy kb. fél méter távolságra legyen a monitor a szemedtől, hogy ne kelljen hunyorogni, és előre görnyedni, hogy élesen lásd a kijelzőt. Tekintsd meg professzionális irodabútor webáruházunkat, ahol mindent be tudsz szerezni egy tökéletesen ergonómikus iroda kialakításához.

 

WWW.VENUSZ-IRODABUTOR.HU